2009-02-12

Fri


Vet att jag gnäller för mycket om mitt flängande. Det finns en stor fördel dock. Ibland när jag vaknar, antingen mitt i natten eller av mobillarmet, har jag på riktigt ingen som helst aning om var jag befinner mig. Detta är den ultimata frihetskänslan. Att tappa kontrollen över tid och rum. Är väl annars bara droger som kan försätta en i det tillståndet kan jag tänka.

Första gången detta inträffade blev jag skräckslagen. Trodde jag drömde eller var död, eller så. Numera brukar jag försöka bibehålla känslan så länge det går. Men efter några sekunder brukar verkligheten komma ikapp och det är dags att gå ner och ta för sig av frukost.

Är det någon som känner igen sig här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om ordet fri är glosan som bäst beskriver känslan när man vaknar helt disorientared. Förvirrad känns bättre, en känsla som förändras till besvikelse eller förväntan beroende på vad som ska hända under dagen.

Det är inte ovanligt att den förvirrade känslan även infinner sig när man är hemma eftersom antal nätter i den egna sängen bara leder med knapp majoritet mot hotellnätter.

Tommy

Anonym sa...

Yes ;) varje morgon 06.30 när mitt fågelkvitter sätter igång för att upplysa mig om att jag borde öppna mina stora gröna och hasa mig upp ur bäddvärmen...brukar sedan ca 20 min senare vakna till vid köksbordet med lite frukost framför mig o tidningen som jag tagit fram i 'sömnen' typ...så man kan ju säga att jag är väl orienterad i mitt hem fast jag egentligen är helt disorienterad... ;) :)