2009-02-28

Anekdot

Ibland kan jag ha sömnlösa nätter. Tydligen brås jag på mormor. Detta är självfallet skit i synnerhet om jag ska upp och jobba dagen efter. I veckan hade jag en sådan hotellnatt. Låg där och vred mig medan klockan den blev allt mer, eller rättare sagt allt tidigare.

När jag är hemma brukar jag gå upp ta en nattmacka och dricka mjölk. Detta brukar hjälpa. När klockan blivit 03.00 hade jag fått nog. Skulle ju trots allt upp klockan 07.00 för att köra en utbildning. Slängde på mig min manchesterkavaj utanpå natt-shirten och gick med rufs i kalufs ned till receptionen. Tänkte att det är ju ändå bara jag uppe så vad gör väl det. Nere i receptionen stod receptionisten och pratade med en nattvakt från ett känt övervakningsföretag.

Det ska sägas att vakten tittade mycket konstigt på mig. Jag beställde en räksmörgås och vad skulle jag nu ha och dricka till detta. Mjölk såg jag ingen. Öl var uteslutet då jag ju det faktum skulle föreläsa några timmar senare. Jag frågad efter mjölk och den mycket snälla receptionisten sprang iväg till personalens fikarum för att hämta mjölk. Precis när hon skulle till att öppna ett nytt mjölkpaket för att hälla upp ett glas till mig hindrade jag henne för att förtälja att jag köper gärna hela paketet. Receptionistens min var helt obetalbar. Jag blev idiotförklarad på stående fot.

En räksmörgås och en hel liter mjölk senare i min mage sov jag som en stock. Då var klockan 03.30.

Inga kommentarer: