2009-06-08

Väntan

Att vara Hygienkonsult med Sverige som område betyder mycket väntan. Vänta på taxi. Vänta på tåg. Vänta på att tåget ska komma fram. Vänta på flyget. Vänta på att flyget ska komma fram. Vänta på nästkommande dag, i trista hotellrum.

Men jag klagar inte. Jag är utomordentligt duktig på att vänta. Faktiskt en av få saker som jag oblygt kan säga vara en mästare på. Ibland drömmer jag mig bort och låter tiden bero. Ibland sitter jag och studerar människor som många gånger är stressade och långt ifrån närvarande. Som om tid vore möjlig att spara. Tänk vad mycket de missar, brukar jag tänka.

Många gånger finns det någon dagstidning att gräva ner sig i. Vad det anbelangar dagstidningar läser jag precis allt. Allt utom sporten. Sport läser man inte om, utan upplever.

Påtalande sällan plockar jag fram min bärbara. Istället förbereder jag mig mentalt inför det som komma skall. Lägger upp en liten plan eller laddar med positiv energi och så. För just detta har jag utvecklat en egen teknik som fungerar alldeles utmärkt.

Nu ska jag borda planet. Väntan är slut för denna gång.

1 kommentar:

pinglan sa...

Väntan kan vara positiv, man väntar aldrig för länge när man väntar på något bra(gott) :)