2009-06-15

Hotellnätter

I år har jag runt 70 hotellnätter bakom mig. Detta kan tyckas vara rena vansinnet. Till slut blir detta någon slags märklig livsstil. Efter några dagar på kontoret börjar det krypa i benen och rastlösheten gör sig påmind.

Fördelarna med allt resande är frihetskänslan, mötet med människor, nya miljöer, ingen dag är den andra lik. Finns lika många nackdelar men jag väljer att fokusera på fördelarna.

Ett av resultaten av alla dessa hotellnätter är att det numer brukar finnas någon slags present inställd på hotellrummet. Oftast är det en korg med frukt, grönsaker, choklad och annat smått och gott. Även om detta får klassas som fjäsk, är detta en gest jag uppskattar.

Idag fanns det lite annorlunda ting i korgen. Som ni kan se finns där en ficklampa och en skraplott. I ficklampans sken ska nu skraplotten skrapas. För det måste väl vara så det är tänkt. Senare kanske jag firar med skumpa, i ficklampans mysiga sken.

I juli blir det ett sommaruppehåll. I augusti kör det igång igen med samma intensitet. Under uppehållet är jag av naturliga skäl inte så sugen på hotellnätter, utan myser hellre av min egna säng, min GP, min trygga plats, mitt hem.

I nästa inlägg kommer en förklaring till varför 2009 är ett fantastiskt roligt år.

2 kommentarer:

David sa...

Så du får mer än den där lilla chokladbiten på kudden eftersom du bor så ofta på en viss kedjas hotell?? Själv hade jag 3 hotellnätter förra veckan och först på det tredje fick jag en liten chokladbit. På de övriga kostade allt extra. En rolig grej var dock att ett hotell hade lagt in ett paket kallingar i minibaren! Vilken service om man nu glömt att packa ett extra par!

Joakim sa...

Kallingar i minibaren? Antingen är det en tidigare gäst med humor. Fast de var paketerade antar jag. Så då var det nog som så att de bara ville kyla ned dig lite eftersom alla vet att det är basisten som har mest groupies...