2009-05-03

Helgen som gick

Tänker inte trötta ut er med att berätta hur jag tillbringade långhelgen. Detta då jag är som folk är mest. Alltså har jag umgåtts med vänner, grillat, slappat i solen, strosat, reflekterat och undvikit alla måsten så gott jag kunnat.

På kvällarna samlas vi vänner ofta ute på min gård för grillning, umgänge och något gott att dricka. Fler anslöt sig senare. När solen gott ned och kylan börjar tränga sig på händer det att vi går till en pub som heter Red Lion.
Ja, ni får gissa varför någon har ställt oöppnade öl på grillen. Den som gissar rätt först vinner en grillad öl.
Barnen plockade ihop en STOR blombukett. Kickar man på bilden blir den större och denna bild gör sig väldigt mycket bättre i större format. Eller vad tycker du?
Vad finns det av intresse i påsen tro.
Barnen kom på att ostbågar fungerar utmärkt som byggelement för att bygga små konstverk. Dessa fotade jag med min kamera. Har man börjat får man fortsätta. Innan påsen med ostbågar var slut hade jag 50 små konstverk i min mobiltelefon. Här är en av dessa.


Nästkommande dag gav jag mig ut på sjön. Det är då jag trivs som allra bäst. Havet är mitt allt.

2 kommentarer:

Ingrit sa...

Dette är nogot nytt ätt ser hvordan grillas öl :P hur var smaken :P

Joakim sa...

Smaken var som öl fast mer rökig liksom . :)