2009-04-23

Anekdot

För att komma hem igår från en föreläsning om HACCP och egenkontroll tog jag en taxi. Jag åker helst taxi efter incidenten på spårvagnen.

Nu undrar jag. Hur tusan lyckades taxichaufför som jag åkte med få taxilegitimation? Han körde bil riktigt uselt. Andra bilister blev så irriterade så dessa la sig på signalhornen. Han körde så ojämnt så jag blev smått illamående där i baksätet. För ett tag misstänkte jag någon slags fylla men bilen hade alkolås och han betedde sig för övrigt normalt.

Nu ska ni få avgöra om jag var otrevlig eller rolig med en kommentar som jag fällde. Han körde efter GPS. Efter en minut i första rondellen märkte jag att han missade högra avtagsvägen varför jag påpekade just detta. Detta innebar att vi fick ta ett extravarv i rondellen. Chauffören skyllde på att navigatorn var otydlig.

I nästa rondell skulle vi vänster. Även här missade han att svänga rätt. Min lugna kommentar från baksätet blev:

- Du verkar gilla rondeller.

Detta innebar att vi fick åka tillbaka till första rondellen för att där göra en u-sväng för att sedan svänga vänster i rondell två. Värre än karusellerna på Liseberg.

Men min fråga till er: Var min kommentar elak eller rolig?

Inga kommentarer: