2009-03-09

Helgen som gick

Varför vara i en soffa när det går att vara bakom den?

I helgen som gick var två av tre kära syskonbarn på besök hemma hos mig. Trots att vi numera bor en bit ifrån varandra har vi en nära och bra relation. Detta är något jag värdesätter oändligt mycket då jag inte har några egna barn. Jag vet inte vad det är, men de tycks gilla mig.

En grej som är så härligt med barn – förutom deras genuina ärlighet - är deras nyfikenhet på allt. Detta med att ställa frågor för att finna svar som föder nya frågor. Det är något som jag försöker ta efter. Jag lyckas sådär.

Nu när de åkt är det åter tomt och tyst, men som vanligt har de lämnat härliga spår efter sig:
När jag ska besöka toaletten hänger på dörren ett konstverk tillverkat – tro det eller ej – av kaffefilter.


När jag vaknar i min säng och öppnar mina ögon är det första jag får syn på denna vackra färgglada fjäril. Gissa vad den är tillverkad av?


Numer flyger det omkring små gula flygplan hemma hos mig.

Inga kommentarer: