2009-02-03

Tur

Ni ska veta att jag är en morgontrött person och att det hör till ovanligheterna att jag vaknar av mig själv på mornarna.

Igår anlände jag till hotellet för att idag ha kursverksamhet. Ställde mobillarmet och somnade som en stock. Vaknade av mig själv klockan 06.00 och kände mig pigg (?). Därför har jag nu gått upp. Nu såg jag att larmet på mobilen var inställt på radio. Dock hade jag glömt sätta i handsfree-sladden (antenn). Således skulle larmet aldrig ha fungerat.

Det hade inte varit en bra start på dagen och haft trettio kursdeltagare otåligt knackandes på dörren här utanför.

Och vad lär jag mig av detta. Lita på turen tänker jag fortsatt inte göra. Således blir det dubbla larm fortsättningsvis. Både TV och mobil. Känner att detta kommer bli en jäkligt intressant och rolig dag. Nu tio liter kaffe rakt ned för min strupe.

Inga kommentarer: