2009-01-08

Nyår

Här kommer en sen och kort rapport från nyårsfirandet. Detta nyår var osedvanligt spännande då så många olika språk blandades under kvällen. Engelska, danska, svenska, ryska och estländska hördes i en salig blandning. Visserligen mest danska och svenska. Jag mår väldigt bra i miljöer som dessa. Det känns som alla gränser suddas ut. Finns ett speciellt namn för detta som jag nu inte kommer på. Som att alla tillhör en enda stor familj. Om än bara för en kväll.

Annars var det som vanligt. Fördrink, grevinnan och betjänten, neonskylt, trerätters, fyrverkeri, cigarr, skål, MMS och tennsoldat. Det enda som förvånande mig under kvällen var den okunskap som fanns om champagne. Visserligen är inte heller jag någon expert på denna gudabenådade dryck. Men ändå.

Stort tack till mina vänner som förgyllde denna högtidsdag.

Hade en film från nyår om hur man styckar en kalkon men den fick jag inte tillåtelse till att lägga upp här. Men för er som ändå vill veta hur man styckar en kalkon kan kika HÄR.

2 kommentarer:

Ingrit sa...

Hej Joakim:D
Hvor hörte du lettiska språk :D Det kan jag inte pråta:D

Joakim sa...

FÖRLÅT Jag ändrar detta omedelbart :(