2008-12-01

Kockums

Ingen som undrar vad jag till sist gjorde med Kockums snygga logotype som kom från mina föräldrars gamla kylskåp.

Jo, jag limmade på en platt magnet på baksidan och vips så hade jag en snygg kylskåpsmagnet som nu pryder mitt kylskåp. Foto kommer senare. I samma veva tog jag bort den synnerligen fula, blaffiga och alldeles för stora logga som Electrolux klistrat dit. Så nu är mitt kylskåp jävligt mycket snyggare och jag kommer för all framtid kunna äga ett kylskåp från Kockums.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det du pysslar med kallas "Badge enginering", ett vanligt trick att ge en produkt premiumvärde, trots att det under ytan är samma. Som att en Crescentcykel är finare än Monark, trots att det mesta är samma, en Audibil lyxigare än en VW osv.
Du borde tipsa Electrolux, de kanske äger Kockums varumärke och kan lansera exklusivare kylskåp under detta namn?

Anonym sa...

He, he där ser man. Inget är nytt på himlavalvet som man säger. Den idén tänker jag inte lansera eftersom jag villl att mitt kylskåp ska vara unikt. Fast vänta nu........ Måste nog radera detta tinlägget snarast.

//Spanarn

Anonym sa...

Smaaaart ;)