2008-08-30

God morgon!

Har startat min helg med en grötfrukost på arbetarfiket som jag tidigare beskrivit på bloggen . Var där när dom öppnade, alltså klockan 07.30. Satte mig utomhus med GP, SvD och DN. Som alla nu förstår blev jag sittande ett tag. Det blev mer än en påtår om jag så säger. Du betalar för en kopp kaffe, men kan dricka så mycket du orkar vid ett och samma tillfälle.

Mysigt att uppleva hur staden vaknar till liv. Hundägarna är de som först dyker upp. Följt av vältränade idrottsutövare som målinriktat springer mot Slottsskogen. En nattsuddare med skrynklig kavaj som på ostadiga ben skyndar hemmåt. Kommer troligen sova bort dagen. En och annan som skyndar till spårvagnen. I början synnerligen glest med människor. Tyst. Senare en levande stad med liv, rörelse och betydligt fler ljud. Härligt!

Inga kommentarer: