2008-06-28

Guinness

Klockan är 07.00 lördag och jag är redan uppe. Full av förväntan. Mina vänner som bor lite utspritt över landet ska sammanstråla och träffas över helgen. Vi brukar göra det mellan jämna mellanrum.

För mig är det viktigt att vårda de vänskapsrelationer jag har. Lika viktigt som att ha hälsan i behåll. Lika viktigt som att älska sin familj. Kanske det viktigaste här i livet. Bortsett från att ständigt shoppa moderiktiga kläder.

När vi träffas ska vi ha en ölprovning med sex olika slags Guinness som kommer utföras som en blindtest. Man ska alltså gissa sig till vilken Guinness som är vilken. Inte lätt. Ytterst svårt skulle jag vilja påstå. Varför bara Guinness undrar kanske du? Detta då dom flesta av oss är riktiga Guinnessfantaster. Den som får flest rätt i blindprovningen vinner en resa till Åland. Enkelbiljett.

Kanske lägger jag upp några bilder från provningen.

Ha de gott // Spanarn

Inga kommentarer: