2008-04-11

Lite gammalt (klickbara bilder)


Ett tag jobbade jag (jo det är jag som är på bilden) som mejeriarbetare på Sveriges minsta mejeri men ett anrikt sådant då Axvallsosten vann flertalet priser. Japp du ser rätt varje ost trycktes ut för hand ur formarna. Samma sak när vi paketerade osten så gjordes även detta för hand. Hade jag fortsatt med detta yrke hade jag nog idag vägt sisådär 10 kg mer idag, i muskler. Alternativt varit förtidspensionerad på grund av utslitna leder...


Jag utan hårskydd, men det är så gammal så det lär vara preskriberat. I betydligt fler år – närmare sex - jobbade jag med att knäcka ägg och pastörisera äggmassa. Det är jag som av outgrundlig anledning flugit upp och satt mig på pastören (felstavat jag vet) för att posa, som om det skulle göra saken bättre…. Lussekatt och kaffe på elskåpet.

Inga kommentarer: