2008-04-27

Vänner

Vännerna har åkt hem och lika roligt som det var när dom kom lika tomt känns det nu när dom åkt. Nu vill det till att surfa på all den positiva energi dom givit mig.

Tänker varken skriva eller publicera så många bilder över helgens bravader då jag passar mig för att lämna ut vänner på bloggen så även om ingen förutom min absoluta vänkrets kan identifiera vederbörande (mer om integritet och svåra gränsdragningar i nästa inlägg). Förutom många förlösande skratt fanns här även Lars Norén, toalettbestyr, skärbrännare, Hisingen, spelbutik, fickparkering, vänner som blir tagna för att vara butlers, tre tum spik , Amerikanska valet, samt Kafka. I spelbutiken som du hittar mer information om här fann jag en rolig skylt:





Tidigare har vi konstaterat och detta kan göras återigen att vi har väldigt olika personligheter men det är nog en av anledningarna till att vi har så roligt ihop och trivs bra i varandras sällskap. De ingredienser som krävs för att få en grupp med vitt skilda personligheter att trivas tillsammans är tolerans och öppenhet och detta kan jag säga finns det gott om. Det skulle aldrig fungera om man inte accepterade varandra fullt ut med de fel och brister som finns hos oss alla. Tillit och förtroende är också viktigt i synnerhet när personliga saker tas upp för spörsmål. För det är när man öppnar upp och blottar sig som man också är som mest sårbar och just i detta ögonblick måste trygghet finnas. Trygghet kan man bara känna om det finns tillit och förtroende. Med dessa vänner känner jag mig trygg.

Jag känner stor tacksamhet gentemot livet för att få ha så fina vänner och i mitt huvud börjar en melodislinga spela………


Inga kommentarer: