2008-04-22

En helt vanlig tisdag på kontoret

En vanlig tisdag och jobbet känns tyngre än vanligt då en del tråkigt pappersgöra har anhopat sig. Det roliga med mitt yrke är ju att vara ute hos kund, i synnerhet att ha utbildning men som företagare blir det även mycket pappersgöra. Vad göra? Jag gick ut en sväng i solen och kom i samspråk med Robert, ägaren till en den bästa närbutiken i Majorna just för att han är så trevlig och rolig. Jag har nog aldrig gått därifrån utan ett skratt.

Även en granne ansluter sig och Robert sätter på kaffe och vi tar en spontanfika utanför hans minilivs. Den gråhårige gentlemannen på bilden – som är pensionerad sjöman har alltid en eller tre bra historier på lager från tiden när det enligt hans utsagor var lättraggat här i Götet. Robert är från Irak och berättar gärna om den muslimska kulturen men mest av allt skämtas det så friskt att inte så sällan rodnar jag, inombords. Vilket härligt möte en helt vanlig vardag. Nu går pappersgörat enklare igen.




Som bevis på att man alltid får sig ett gott skratt med Robert i hans minilivs lägger jag upp två färska klipp. Ett klipp när Robert och hans son tycker att jag ser trött ut. Och ett annat klipp när jag blir lurad att mjöken är slut......... (naturligtvis har jag fått ok att lägga upp detta på min blogg).


Inga kommentarer: