2008-02-05

Stolt som en tupp 1 och 2

Här sitter jag stolt som en tupp på moppen nyss fyllda 15 år. Pusch Montana tror jag den hette.. I medvind och nedförsbacke gjorde den 34 km/h vilket var mindre än mina vänners trimmade moppar, Puch Dakota vilket var snobbigare, men det var tillräckligt för att impa på tjejerna. . . . . som jag då trodde :)




Senare närmare bestämt tre år hade jag avancerat till en bil, en Opel Kadett 1,3 årsmodell 1981 som jag genom helgarbete och kvällsarbete på bland annat ICA i Skara som då hette Gullbergshallen hade slitit ihop till. Naturligtvis lackades grill, kofångare och backspeglar sportigt vita och värsta stereon med 150 watts högtalare monterades i bak och diskanthögtalare fram samt högtalare i dörrar vilket gjorde det omöjligt att ens försöka föra en vettig konversation med kompisarna i bilen. Men sådant trivialt var mindre viktigt vid denna tidpunkt. Lägg märke till den vita sportantennen som monterats långt bak och högt upp med inspiration från rallycrossbilar (STCC fanns inte då). De riktigt hårda grabbarna med större plånbok än min egen monterade naturligtvis två antenner, en på varje sida. När jag köpte bilen var den endast sju år gammal och hade gått sisådär 7500 mil. Tio år senare körde jag Kadetten till skroten med gråten i halsen. Det enda som var värt något var högtalarna bak som jag sålde separat.


Inga kommentarer: